Το φινάλε του ταξιδιού στις ΗΠΑ: τρεις μέρες στη Νέα Ορλεάνη

Το Νάσβιλ ήταν η πατρίδα της κάντρι, το Μέμφις της σόουλ και η Νέα Ορλεάνη, τελευταίος σταθμός του μουσικού οδοιπορικού μας, η πόλη της τζαζ.

BREAKING

Του Δημήτρη Κανελλόπουλου

Ημέρα 1η και 2η: Νέα Υόρκη

Ημέρα 3η και 4η: Βαλτιμόρη, Maryland

Ημέρα 5η και 6η: on the road για Νάσβιλ Τενεσί

Ημέρα 6η και 7η: Στην πιο μουσική πόλη του κόσμου, το Νάσβιλ

Ημέρα 8η και 9η: Μέμφις, η πόλη του Elvis

Ημέρα 10η και 11η: Sweet Home Alabama

Φτάσαμε στη Νέα Ορλεάνη το βράδυ της Τετάρτης 21 Αυγούστου. Με το που έμπαινες σε αυτή την πόλη του αμερικάνικου νότου έβλεπες μία πόλη μαγική. Αλλά μας είχαν προειδοποιήσει: «προσοχή, προσοχή, είναι επικίνδυνη». Τρομάξαμε κι εμείς και βγήκαμε από το ξενοδοχείο εκείνο το βράδυ... αρματωμένοι. Καμία μα καμία σχέση: είδαμε μία ζωντανή πόλη, στο κέντρο της, σαν να πήγαινες για ποτό στην πλατεία Αγίας Ειρήνης. Νιώθετε να κινδυνεύετε εσείς στο κέντρο της Αθήνας;

Τρεις μέρες μείναμε στη Νέα Ορλεάνη και τη γυρίσαμε όλη. Πήγαμε και στα τουριστικά μέρη αλλά και στις συνοικίες των ντόπιων. Λιμάνι και εδώ, πανέμορφη το είπαμε, ζέστη και τρομακτική υγρασία. Ημασταν και μέσα στον Αύγουστο βλέπετε.

Παντού, τα βράδια, παίζουν μουσικές. Ακόμα και στο δρόμο.

Ενώ υπήρχε ουρά έξω από το Preservation Hall, τον περίφημο και ιστορικό συναυλιακό χώρο της Νέας Ορλεάνης που βρίσκεται στην καρδιά του French Quarter, του τουριστικού τμήματος της πόλης. Από τη δεκαετία του 50 λειτουργεί.

Ο κεντρικός δρόμος της Νέας Ορλεάνης είναι κάπως έτσι και οδηγεί -φυσικά- στη θάλασσα.

Και αφού μιλάμε για μία πόλη της τζαζ, δεν θα μπορούσε το αεροδρόμιό της να μην είχε το όνομα ενός μουσικού της τζαζ: Louis Armstrong New Orleans International Airport.

Νομίζω πως η Νέα Ορλεάνη είναι η καλύτερη από όλες τις πόλεις που επισκεφτήκαμε. Αξίζει να πάτε. Δεν είναι εύκολο, το ξέρω. Εχετε στο νου σας όμως ότι στην Αμερική είναι φθηνότερα από την Ελλάδα. Το ξενοδοχείο στη Νέα Ορλεάνη π.χ. κόστιζε 100 δολάρια. Κεντρικότατο. Οσο ένα μικρό ενοικιαζόμενο δωμάτιο σε κάποιο ελληνικό νησί εκείνη την εποχή. Αν βρεις...

Πήραμε το αεροπλάνο της επιστροφής για Νέα Υόρκη το πρωί του Σαββάτου. Η πτήση έγραφε αναχώρηση 09:37. Ε, στις 09:37 ακριβώς, απογειωνόμασταν. Και πόσο κόστιζε, μια και μιλάμε για χρήματα; Μόλις 110 ευρώ. Λιγότερο απ όσα χρειάζεσαι για να πας οδικώς στην Αμαλιάδα

Ξεκινούσε το ταξίδι της επιστροφής. Νέα Ορλεάνη με Αθήνα, συνολικά 25 ώρες. Ηταν 14 μέρες γεμάτες μουσική και εικόνες. Παρακάτω βλέπετε τη Νέα Υόρκη από το αεροπλάνο του... γυρισμού.