Release Athens 2023: Είδαμε Elysion, Ιnsomnium, In Flames και Nightwish

 
REVIEWS

Σκανδιναβικό metal με… ISO-2000

του Τάσου Παπαϊωάννου

Photos: Τάσος Παπαϊωάννου

Ήταν 23/7/2022,  όταν οι μεταλλικές νότες των Slipknot  έκλειναν το Release του 2022 Δέκα μήνες και κάποιες μέρες μετά, οι μεταλλικές νότες των Elysion θα κήρυτταν  την έναρξης της φετινής φεστιβαλικής γιορτής.

Σαν να μη πέρασε μέρα λοιπόν, όλα και όλοι  ήταν  στη θέση τους για να ξεκινήσει άλλη μια φεστιβαλική  χρονιά. Και η πρώτη μέρα του Release 2023 είχε μεταλλικό και σκανδιναβικό χαρακτήρα, καθώς, με εξαίρεση τους δικούς μας Elysion, που, όπως είπαμε, σφύριξαν την έναρξη, είχαμε δύο μπάντες από τη Φιλανδία και μία από τη Σουηδία. Σχεδόν 45 λεπτά  κράτησε η σκηνική παρουσία των Elysion, ζεσταίνοντας και  ικανοποιώντας το κοινό που σιγά σιγά είχε ήδη  αρχίσει να γεμίζει  το χώρο της πλατείας.

Στη συνέχεια είχαμε τους Ιnsomnium από τη Φινλανδία, καταλαμβάνοντας για μία ώρα τη σκηνή. Η έκπληξη θα έρθει όταν ο Niilo Sevänen  θα καλέσει και θα μοιραστεί  τη σκηνή μαζί με τον Σάκη Τόλη  των Rotting Christ για να πούνε μαζί το «White Christ» εν μέσω επευφημιών από ένα κοινό που όλο και μεγάλωνε. Δε νομίζω να έμεινε κανένας παραπονεμένος από τη σκηνική  παρουσία των Ιnsomnium, ο κόσμος το καταδιασκέδασε ενώ η ανυπομονησία για την εμφάνιση των In Flames μεγάλωνε.

Η ώρα ήταν ήδη 9 και οι In Flames, εκ Σουηδίας  ορμώμενοι και ένα από τα ιστορικά συγκροτήματα της melodeath σκηνής του Γκέτεμποργκ, έχουν πάρει τις θέσεις τους, ο Anders Fridén, επικοινωνιακός, θα ξεσηκώσει για  σχεδόν 1.30 ώρα το ήδη πολυπληθές αθηναϊκό κοινό. Ήταν φανερό εξάλλου πως μεγάλο μέρος του κοινού είχε σαν πρώτο όνομα της βραδιάς τη μπάντα από τη Σουηδία.

Με σχεδόν 30 χρόνια δισκογραφίας και σκηνικής παρουσίας, έχουν δημιουργήσει ένα φανατικό και πιστό κοινό και οι πρώτες νότες του «The Great Deceiver» θα δημιουργήσουν τον αναμενόμενο χαμό. 15 τραγούδια από τους Σουηδούς, θα κλείσουν με το «Take This Life»,  με τα χαρακτηριστικά μελωδικά και γρήγορα riffs, που τους έβαλαν για πάντα στο παγκόσμιο metal χάρτη, να χτυπούν αλύπητα τους fans τους.

Στις 11 ακριβώς, 15 χρόνια μετά την τελευταία παρουσία τους μπροστά σε ελληνικό κοινό, οι Nightwish θα πάρουν τη θέση τους στη σκηνή του Release μπροστά σε  15χιλιάδες διψασμένους fans. Η έγκυος Floor Jansen είναι  στο μικρόφωνο, «Noise» για εισαγωγή, θόρυβος και από κάτω, θόρυβος παντού. Είμαστε ήδη στο  τρίτο τραγούδι, το «Tribal», και η Floor παρά την προχωρημένη  εγκυμοσύνη της θα επιδοθεί  σε ανελέητο headbanging παρασύροντας και το κοινό μαζί της.

Η μπάντα που έχει καταφέρει να βρίσκεται στην πρώτη θέση του πιο εμπορικού ονόματος της Φινλανδίας παγκοσμίως, δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις. Με μουσική και σκηνική παρουσίαση που χαρακτηρίζεται εύκολα - και από κάποιον μη οπαδό τους - ως μέταλ όπερα, υποστηρίζει όλα τα κλισέ του είδους που οι χιλιάδες φανς ήρθαν να απολαύσουν με την καρδιά τους- και τα μαλλιά τους- σήμερα.

Η ανυπομονησία και η πώρωση έκδηλες καθώς επευφημούσαν κάθε σχήμα που προηγήθηκε σαν έναν απλό προπομπό των Nightwish, ξέσπασαν κυριολεκτικά με την εμφάνιση των μουσικών και ακόμα περισσότερο της ιέρειας Jansen στη σκηνή… Οι fans  περιμένοντας 15 χρόνια από την τελευταία εμφάνιση τους και γνωρίζοντας ότι μπορεί να μην ξαναδούν το γκρουπ στη χώρα μας καθώς πριν από λίγο καιρό ανακοίνωσαν πως για προσωπικούς λόγους δεν θα βγουν σε περιοδεία  άμεσα αλλά ούτε και με αφορμή το επερχόμενο άλμπουμ τους που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2024, ήταν εκεί για να υποβάλουν τα σέβη τους και να δηλώσουν παρόντες τώρα και για πάντα όπως κάθε πιστός.

Τι είχαμε αυτή την πρώτη μέρα, λοιπόν; Τέσσερις μεταλλικές μπάντες, ένα διψασμένο και ιδιαίτερα θερμό, όπως πάντα, κοινό που κάθε φορά επιβεβαιώνει το πάθος, την πίστη και την αγάπη του για τους μεταλλικούς ήρωες του. Ο ήχος ήταν εξαιρετικός, η διοργάνωση άψογη σε όλους  τους τομείς και ένα πολύ ενδιαφέρον μουσικό καλοκαίρι μόλις ξεκίνησε.

Να σημειώσουμε εδώ ότι η σκηνή είναι πλέον μεγαλύτερη των 60 μέτρων, ενώ η προσθήκη ειδικών συστημάτων συσκότισης (black box) έκανε ακόμα πιο επιβλητική την εικόνα της. Το μεγαλύτερο upgrade του Release Athens είναι το ανανεωμένο και ολοκαίνουργιο ηχητικό σύστημα πλήρους ζώνης της διεθνούς φήμης L- acoustics K1 το οποίο αποτελείται από 64 καμπίνες όπου εξασφαλίζουν την ένταση και την ποιότητα σε όλο το φάσμα συχνοτήτων, παρέχοντας έτσι ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Τέλος, περισσότερα από 240 φωτιστικά σώματα και 250 τ.μ. οθονών πλαισίωσαν την κεντρική σκηνή αλλά και στο μέσο της Πλατείας.

Ραντεβού ξανά  σε λίγες μέρες…

\

 

REVIEWS