Ο Roger Waters διαιωνίζει «αντισημιτικές πρακτικές», λέει το Aμερικανικό Yπουργείο Εξωτερικών

Αρχίζει και γίνεται επικίνδυνο όλο αυτό...

BREAKING
 

Αρχίζει και γίνεται επικίνδυνο όλο αυτό...

Του Ηλία Σελιμά

Ο Roger Waters μπορεί να προσθέσει άλλο έναν σημαντικό οργανισμό στον αυξανόμενο κατάλογο των επικριτών του που τον έχουν κατηγορήσει για αντισημιτισμό: το Υπουργείο Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ο συνιδρυτής των Pink Floyd δέχτηκε επικρίσεις τον περασμένο μήνα επειδή φορούσε μια στολή που έμοιαζε με ναζιστική - συγκεκριμένα ένα κόκκινο-μαύρο περιβραχιόνιο με δύο σταυρωτά σφυριά αντί για σβάστικα - κατά τη διάρκεια της εμφάνισής του στο Βερολίνο. Η κίνηση αυτή προκάλεσε έρευνα από τη γερμανική αστυνομία, την οποία ο Γουότερς απέδωσε σε δήλωση του σε «κακόπιστες επιθέσεις από εκείνους που θέλουν να με συκοφαντήσουν και να με φιμώσουν».

Το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών καταδίκασε με τη σειρά του την αμφιλεγόμενη ενδυμασία του Waters , λέγοντας ότι ο καλλιτέχνης έχει «ένα μακρύ ιστορικό χρήσης αντισημιτικών συμπεριφορών» και ότι η συναυλία του στο Βερολίνο «περιείχε εικόνες που είναι βαθιά προσβλητικές για τους Εβραίους και υποβαθμίζουν το Ολοκαύτωμα», σύμφωνα με το Associated Press.

Προηγουμένως, η στολή του Waters επικρίθηκε και από την Katharina von Schnurbein, η οποία είναι συντονίστρια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την καταπολέμηση του αντισημιτισμού, και την Deborah Lipstadt, η οποία είναι ειδική απεσταλμένη των Ηνωμένων Πολιτειών για την παρακολούθηση και την καταπολέμηση του αντισημιτισμού. «Συμφωνώ ολόψυχα με την καταδίκη [της von Schnurbein] του Roger Waters και της κατάπτυστης διαστρέβλωσης του Ολοκαυτώματος», έγραψε η Lipstadt στο Twitter στις 24 Μαΐου.

Τα πρόσφατα σχόλια του State Department ήρθαν ως απάντηση σε ερώτηση που υποβλήθηκε σε ενημέρωση Τύπου τη Δευτέρα, με την οποία ζητήθηκε να μάθει αν στέκεται στις επικρίσεις της Lipstadt. «Το απόσπασμα του tweet της ειδικής απεσταλμένης Lipstadt μιλάει από μόνο του», δήλωσε το υπουργείο.

Ο Waters, από την πλευρά του, έχει επανειλημμένα αρνηθεί τις κατηγορίες για αντισημιτισμό και υποστήριξε ότι οι επικριτές του χάνουν το νόημα του show του. «Τα στοιχεία της παράστασής μου που έχουν αμφισβητηθεί είναι ξεκάθαρα μια δήλωση εναντίωσης στον φασισμό, την αδικία και τη μισαλλοδοξία σε όλες τις μορφές της», ανέφερε σε δήλωσή του. «Οι προσπάθειες να παρουσιαστούν αυτά τα στοιχεία ως κάτι άλλο είναι ανειλικρινείς και πολιτικά υποκινούμενες». Πρόσθεσε ότι «η απεικόνιση ενός ανισόρροπου φασιστικού δημαγωγού αποτελεί χαρακτηριστικό των συναυλιών μου από το The Wall των Pink Floyd το 1980, πέρασα όλη μου τη ζωή μιλώντας ενάντια στον αυταρχισμό και την καταπίεση όπου κι αν τη βλέπω».

Σε μια νέα συνέντευξη στο Double Down News, ο Waters εξήγησε περαιτέρω πώς αυτές οι λεγόμενες «φασιστικές δημαγωγικές» απεικονίσεις διαδραματίστηκαν στην κινηματογραφική μεταφορά του Τείχους το 1982. «Στο τέλος του φασιστικού κομματιού ... ο Bob Geldof συνειδητοποιεί εσωτερικά ότι έχει κάνει ένα τρομερό λάθος με το να θέλει να γίνει ένας ισχυρός δημαγωγός και να κυβερνήσει τον κόσμο», είπε. «Γι' αυτό δοκιμάζει τον εαυτό του στη δίκη. Δοκιμάζει τον εαυτό του επειδή έγινε ναζιστής. Επομένως, το πώς μπορείτε να μετουσιώσετε αυτό το έργο σε εμένα που δοξάζω το Τρίτο Ράιχ και τον ναζισμό είναι απίστευτο».

Ο Waters υιοθέτησε επίσης κάποια δεξιά σημεία συζήτησης στη συνέντευξη, καθώς έθεσε το ρητορικό ερώτημα «Γιατί προσπαθούν να ακυρώσουν τον Roger Waters;» και παρακάλεσε τους θεατές να «αγνοήσουν όλες τις εφημερίδες γιατί όλα αυτά είναι fake news. Δεν τυπώνουν την ιστορία με κανέναν τρόπο που να είναι αμερόληπτος».

BREAKING MUSIC