«Οι τέχνες δεν πρέπει να αποκόβονται ή να σταματάνε σε οποιαδήποτε κοινωνική, οικονομική, υγειονομική ή άλλη φάση

Ο παγκοσμίου φήμης πιανίστας και οργανίστας Γιώργος Κοντραφούρης, μιλάει στο loaded με αφορμή τη συναυλία του στον Κήπο του Μεγάρου στις 12 Ιουλίου

BREAKING
 

Ο παγκοσμίου φήμης πιανίστας και οργανίστας Γιώργος Κοντραφούρης, μιλάει στο loaded με αφορμή τη συναυλία του στον Κήπο του Μεγάρου στις 12 Ιουλίου

Λίγες ημέρες απέμειναν μέχρι τη μεγάλη συναυλία του Γιώργου Κοντραφούρη στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής. Ο σπουδαίος τζαζίστας και το Τρίο του, που αποτελείται από τον ίδιο στο πιάνο, τον Κίμωνα Καρούτζο στο μπάσο και τον Jason Wastor στα ντραμς, θα μας παρουσιάσουν την τελευταία τους δουλειά με τίτλο «The Passing».

Με αφορμή την εμφάνισή του ο Γιώργος Κοντραφούρης μιλάει στο loaded.gr για την επιστροφή στα live, για το πώς τον κέρδισε η jazz αλλά και το πώς βίωσε ως καλλιτέχνης την πανδημία του κορωνοϊού.

Στην Αφροδίτη Παπακαλού

Επιστροφή στα live, μετά από μακρά περίοδο καραντίνας και εγκλεισμού. Πώς σας φαίνεται η ιδέα;

Μου φαίνεται απίστευτο! Λογικά δεν θα έπρεπε να μου φαίνεται, αλλά είναι τα σημεία των καιρών. Ελπίζω να μπορούμε να μοιραστούμε όλοι μας τις στιγμές μας με όλους και να ξεχάσουμε αυτό που έγινε.

Τι περιμένετε από το κοινό στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής στις 12 Ιουλίου;

Περιμένω να νιώσω πάλι την ενέργεια και τη διάδραση που υπάρχει στις ζωντανές εμφανίσεις και πιστεύω πως έχει λείψει σε όλους μας.

«The Passing», το πέρασμα. Από πού και προς τα πού;

Κατ’ αρχάς, είχα καιρό να παίξω στο σχήμα του jazz piano trio, έπαιζα όλα αυτά τα χρόνια πιάνο, αλλά δίσταζα να ξαναγυρίσω στο piano trio και όλα αυτά τα χρόνια έπαιζα Hammond organ. Τώρα, με αυτό το τρίο που μου έδωσε μια καινούργια πνοή με το ταλέντο τους (Jason Wastor, τύμπανα και Κίμων Καρούτζος, μπάσο) νομίζω ότι κατάλαβα ότι πλέον δεν έχει σημασία τι όργανο θα παίζω ή τι στυλ θα παίζω, απλώς να πιστεύω και να υποστηρίζω αυτό που αισθάνομαι και καταλαβαίνω στη μουσική μου διαδρομή.

Αρχίσατε με κλασικές σπουδές, αλλά σας κέρδισε η jazz. Πώς έγινε αυτό;

Είμαι της γενιάς που η μετάβαση στη τζαζ γινόταν από τη ροκ μουσική, αλλά σπουδάζοντας ταυτόχρονα κλασική! Μου άρεσε το μπλουζ πάρα πολύ και από αυτό άρχισα να ασχολούμαι με τη τζαζ.

Ο Frank Zappa είχε πει κάποτε ότι η jazz δεν είναι νεκρή, απλώς μυρίζει περίεργα. Το σχόλιό σας;

Είμαι λάτρης του Frank Zappa και το ξέρω αυτό το σχόλιο! Δεν έχω να πω κάτι ως προς αυτό, ο Frank Zappa κάτι θα ήξερε για να το πει!

Διδάσκετε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Πώς είναι η εμπειρία της διδασκαλίας της μουσικής σε ένα ΑΕΙ;

Η εμπειρία είναι ανεκτίμητη για μένα, γιατί είμαι συνέχεια με τα νέα παιδιά και βλέπω πώς είναι τα καινούργια πράγματα, ιδέες κλπ. Προσπαθώ να παίρνω όσα πιο πολλά μπορώ από αυτή την επαφή.

Η πανδημία του κορωνοϊού χτύπησε πολύ τον χώρο της μουσικής και ιδίως των live. Εσείς πώς τη βιώσατε και τι πιστεύετε ότι θα έπρεπε να έχει γίνει;

Τη δεύτερη καραντίνα τη βίωσα λίγο πιο δύσκολα απ’ ότι την πρώτη. Δεν ξέρω τι θα έπρεπε να έχει γίνει, αλλά πιστεύω ότι οι τέχνες δεν πρέπει να αποκόβονται ή να σταματάνε σε οποιαδήποτε κοινωνική, οικονομική, υγειονομική ή άλλη φάση.

 

BREAKING MUSIC