Blowjob aria...

Η βρόμικη δούκισσα έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το ελληνικό κοινό πώς θα την υποδεχθεί;

BREAKING
 

Η βρόμικη δούκισσα έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το ελληνικό κοινό πώς θα την υποδεχθεί;

Της Αφροδίτης Παπακαλού

Το 1963 η βρετανική κοινή γνώμη ρουφάει άπληστα τις «βρώμικες» λεπτομέρειες ενός από τα πιο σκανδαλώδη διαζύγια όλων των εποχών: ο δούκας του Άργκιλ έχει προσφύγει στα δικαστήρια, ζητώντας να χωρίσει από την όμορφη σύζυγό του, Μάργκαρετ Κάμπελ, την οποία και κατηγορεί για καθ’ έξιν… απιστία.

Πριν την αίτηση του διαζυγίου, ο δούκας έχει εισβάλλει στην πολυτελή γκαρσονιέρα της συζύγου του στο Μέιφεαρ, όπου έχει ανακαλύψει φωτογραφίες της στις οποίες η Μάργκαρετ ποζάρει φορώντας μόνο το «σήμα κατατεθέν» της, μια τριπλή σειρά από πέρλες, μαζί με έναν γυμνό άνδρα ή άλλες όπου η δούκισσα κάνει στοματικό σεξ σε άλλο άνδρα του οποίου το πρόσωπο δεν φαίνεται.

Οι φωτογραφίες αυτές αποτελούν τα αποδεικτικά στοιχεία που ο δούκας χρειάζεται για να κατηγορήσει τη σύζυγό του για απιστία, ισχυριζόμενος ότι τον έχει απατήσει με ως και 88 (!) άνδρες, μεταξύ των οποίων υπουργοί της κυβέρνησης, μέλη της βασιλικής οικογένειας, ηθοποιοί, επιχειρηματίες και άλλοι, ενώ ο «απρόσωπος άνδρας» της έντονα σεξουαλικής Polaroid εικάζεται ότι είναι ο ηθοποιός Ντάγκλας Φέρμπανκς.

Ο δικαστής κατηγορεί την Μάργκαρετ για «αηδιαστικές σεξουαλικές πράξεις» και εκδίδει το διαζύγιο υπέρ του δούκα, συμπεραίνοντας ότι η δούκισσα ήταν «μια απολύτως άπιστη γυναίκα, που οι σεξουαλικές ορέξεις της μπορούσαν να ικανοποιηθούν μόνο με πολλούς άνδρες».

Τα παραπάνω είναι το υλικό για το οποίο ζουν οι tabloid εφημερίδες στη Βρετανία (…κι όχι μόνο), ωστόσο, φαίνεται ότι μπορούν να αποτελέσουν έμπνευση για κάτι περισσότερο, καθώς το 1995 ο συνθέτης Τόμας Αντές και ο λιμπρετίστας Φίλιπ Χέσνερ μετέτρεψαν την ιστορία της δούκισσας του Άργκιλ σε μια από τις πλέον ανατρεπτικές και σεξουαλικά φορτισμένες όπερες, τη διαβόητη «Powder her Face».

Πόσο ανατρεπτική; Το Classic FM αρνήθηκε τη μετάδοσή της (στην όπερα υπάρχει σκηνή στην οποία παρουσιάζεται μουσικά στοματικό σεξ), ενώ οι εκτελέσεις της δημιουργούν παντού σάλο, καθώς οι συντελεστές της καλούνται να περπατήσουν πάνω σε τεντωμένο σχοινί: η όπερα πρέπει να ισορροπήσει ανάμεσα στον ερωτισμό και τη χυδαιότητα και να «δέσει» τα μουσικά στοιχεία (από νεοκλασικισμό μέχρι αναφορές στον Κουρτ Βάιλ, τον Άστορ Πιατσόλα και τη μουσική του μεσοπολέμου) με τη θυελλώδη, αλλά και τραγική ηρωίδα του.

Τολμηρή, προκλητική και αιχμηρή, η σπουδαία αυτή όπερα Powder her face του «τρομερού παιδιού» της βρετανικής μουσικής Τόμας Άντες έρχεται να σκανδαλίσει το κοινό στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση.

Σημειώστε ημερομηνίες: 25, 27, 31 Οκτωβρίου & 2, 7, 9 Νοεμβρίου

Σκάνδαλο στη ζωή, αλλά και στη σκηνή, το Powder her face έγινε η πρώτη όπερα που έφερε στα λυρικά θέατρα του κόσμου μια άκρως τολμηρή άρια που πυροδότησε έντονες συζητήσεις, γνωστή ως «blowjob aria».

Ο Τόμας Άντες συνέθεσε το Powder her face σε ηλικία μόλις 24 ετών, κατόπιν παραγγελίας της Όπερας Αλμέιντα, που σηματοδότησε το ξεκίνημα της εντυπωσιακής καριέρας του ως συνθέτη, μαέστρου και πιανίστα. Η όπερα έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τσέλτεναμ την 1η Ιουλίου του 1995 λαμβάνοντας εγκωμιαστικές κριτικές.

Το λιμπρέτο του Powder her face, φέρει την υπογραφή του μυθιστοριογράφου, κριτικού και δημοσιογράφου Φίλιπ Χένσερ, ο οποίος είχε την αρχική ιδέα για τη μεταφορά της ζωής της «βρόμικης δούκισσας» στο λυρικό θέατρο. Μέσα σε δύο πράξεις και οκτώ σκηνές, οι οποίες διαδραματίζονται στον χώρο ενός πολυτελούς ξενοδοχείου, ο Χένσερ καταθέτει ένα κωμικοτραγικό έργο γεμάτο γερές δόσεις μαύρου χιούμορ, σαρκασμό και πικάντικες ερωτικές σκηνές. Ο περίφημος στίχος «Να πηγαίνεις στο κρεβάτι νωρίς και συχνά» φαίνεται πως είχε υπαγορεύσει την πορεία της δούκισσας στη ζωή.

Για να δούμε πώς θα υποδεχθεί το ελληνικό κοινό την Δούκισσα…

Περισσότερα ΕΔΩ:

 

BREAKING MUSIC