«Ο Ονειροχρόνος είναι ένας τόπος πέρα από το χρόνο και το χώρο»

Ο συνθέτης και πολυοργανίστας Τηλέμαχος Μούσας, γράφει στο loaded με αφορμή το νέο του album

BREAKING
 

Ο συνθέτης και πολυοργανίστας Τηλέμαχος Μούσας, γράφει στο loaded με αφορμή το νέο του album

Mετά τις επιτυχημένες προσωπικές του δουλειές “Κυκνοστάλαγμα” και “Newborn”, o πολυοργανίστας και συνθέτης Τηλέμαχος Μούσας, κυκλοφορεί το νέο του album με τίτλο «Dreamtime».

Στο «Dreamtime», η ηλεκτρική κιθάρα και το μουσικό πριόνι του Τηλέμαχου Μούσα, συνδιαλέγονται με το basso continuo του H. Purcell, και η βιρτουόζικη αυτοσχεδιαστική με το swing και τις πολυρυθμίες.

Ο δίσκος θα παρουσιαστεί την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου στο Half Note και ο Τηλέμαχος Νούσας γράφει στο loaded.gr για το «Ταξίδι στον Ονειροχρόνο».

Dreamtime

Για τους aboriginals της Αυστραλίας, τo Dreamtime, «ο Ονειροχρόνος», είναι ένας τόπος πέρα από το χρόνο και το χώρο, μέσα στον οποίο το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον υπάρχουν ως ενότητα. Οι αυτόχθονες μπορούν να εισέλθουν σε αυτό το εναλλακτικό σύμπαν μέσω των Ονείρων ή μέσα από μεταβαλλόμενη κατάσταση συνείδησης, αλλά και μέσα από το θάνατο.

Ο Ονειροχρόνος θεωρείται ο τελικός προορισμός πριν από τη μετεμψύχωση.

Κυριακή της Απόκρεω, παράσταση χορού, Λάρνακα… η μέρα που ξεκινούσε η οικονομική κρίση στην Κύπρο… και εγώ σ’ ένα διάλειμμα από την πρόβα, με την κιθάρα στα χέρια, σε ένα παγκάκι σε μικρό παρκάκι, με παγώνια και λιακάδα. Ένα παιδάκι περνά ντυμένο Superman και o πατέρας του αγχωμένος μιλά στο τηλέφωνο για τα χρήματα που έχει χάσει, μια και οι τράπεζες καταρρέουν… κι εγώ διαβάζω για τους Aboriginals και το Dreamtime και βλέπω την ομορφιά γύρω μου. Κάπως έτσι ήρθε η έμπνευση και η μελωδία του Dreamtime.

Το “El Sablista Enmascarado” είναι ένας αυτοσχεδιασμός στα τύμπανα του Πάνου Τζινιώλη (του ξιφομάχου drummer), όπου η Zoe Tsavdarides απαγγέλει σε ύφος spoken word ένα από τα αγαπημένα μου ποιήματα του Ezra Paound, το  Ionian (Greek).

“Prajna Paramita”, η Βουδιστική Σούτρα της καρδιάς, "Form is emptiness, emptiness is form". Εδώ ο ρυθμός των 11/4 εναλλάσσεται με τα 7/8 και η ενέργεια ρέει. Προέκυψε μέσα από τη μελέτη μου στην πολυρυθμία και τις Βουδιστικές γραφές.

To “Satori” είναι ο ιαπωνικός βουδιστικός όρος για τη φώτιση στο Βουδισμό Ζεν. Η κυριολεκτική σημασία της λέξης είναι «κατανόηση». Κάποια στιγμή ενώ έπαιζα για μια ώρα didgiredoo, σταμάτησα και το συνέθεσα… αυτόματη γραφή. Εναλλάσσονται 5/8, ¾,7/8.

Η “Τηλλυρκώτισσα”, ένα κυπριακό παραδοσιακό, γραμμένο με έναν παραγλωσσικό κώδικα, έπαιξα με την αρμονία του και αυτοσχεδίασα πάνω σε μια ινδική raga.

“Olympus, ένα σόλο κιθάρας με τεχνικές tapping και fingerstyle, αφιερωμένο στον αγαπημένο μου Όλυμπο. Το βουνό μου.

“Oia”. Μια φωτεινή σύνθεση γραμμένη στην Οία της Σαντορίνης.

“Parents”, αφιερωμένο στους γονείς μου, τον Παναγιώτη και την Ελένη, που ανάμεσα σε όλα τα άλλα καλά, μου έδωσαν την αγάπη τους για τη μουσική. Το συνέθεσα στο πατρικό μου στη Θεσσαλονίκη. Ρυθμός 6/8.

“Peris”, o αδικοχαμένος θείος μου Περικλής, που με το ακορντεόν του συνόδευε την μητέρα μου σε όλα τα τραγούδια. Ρυθμός 7/4.Το έγραψα στην Τζια, νιώθοντας την παρουσία του. Τη μελωδία του κομματιού μου την έδωσε η κόρη μου η Δάφνη και την παίζω στο μουσικό πριόνι.

“Kea” όμορφες στιγμές με την Έλλη και τη Δάφνη στην Κέα, ρυθμός 5/4 και χαρά.

“Music For A While” η αγαπημένη μου άρια του Henry Purcell του 1692. To basso continuo γίνεται walking bass και αντικαθιστώ τη σοπράνο φωνή με το μουσικό μου πριόνι!

Όλες οι λεπτομέρειες για το live του Τηλέμαχου Μούσα ΕΔΩ

BREAKING MUSIC