Τι θα γίνει με το Φεστιβάλ Αθηνών και κάποιους διοργανωτές συναυλιών;

Αντιδρούν για την υποχρεωτική συνεργασία με τη Viva...

BREAKING
 

Αντιδρούν για την υποχρεωτική συνεργασία με τη Viva...

Του Δημήτρη Κανελλόπουλου

Το φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου όσον αφορά τις ξένες συναυλίες είναι πραγματικά εντυπωσιακό, από τα καλύτερα των τελευταίων χρόνων. Από τον John Cale στους Sigur Ros και από τους Kraftwerk στους James. Επίσης, Waterboys, Nils Frahm, Gregory Porter, Jose James, Melody Gardot και άλλοι. Και δεν μιλάω καν για τον σπουδαίο κινηματογραφικό συνθέτη Alexandre Desplat, τον φημισμένο τζαζίστα Herbie Hancock και τον αξεπέραστο Gilberto Gil. Τεράστια ονόματα.

Ωστόσο υπάρχει ένα θέμα: τα ονόματα αυτά τα φέρνουν τοπικά γραφεία διοργάνωσης συναυλιών λαμβάνοντας το ανάλογο οικονομικό ρίσκο. Και όσο πιο μεγάλα τα ονόματα τόσο πιο μεγάλο και το οικονομικό ρίσκο. Και το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στο Φεστιβάλ και κάποιους από τους διοργανωτές αφορά τον φορέα ticketing για τα εισιτήρια των συναυλιών. Το Φεστιβάλ συνεργάζεται αποκλειστικά με τη Viva, ενώ οι διοργανωτές ζητούν ελεύθερη επιλογή φορέα ticketing. Οπως γίνεται, λένε, στις συναυλίες που πραγματοποιούνται στο Ηρώδειο εκτός της περιόδου του Φεστιβάλ Αθηνών. Tον Σεπτέμβριο λόγου χάριν.

Κάποιοι από τους διοργανωτές δεν θέλουν τη Viva διότι οι χρεώσεις της είναι μεγαλύτερες και υποστηρίζουν ότι το ποσοστό που τους παρακρατεί ως προμήθεια από την πώληση των εισιτηρίων είναι μεγαλύτερο άλλων εταιρειών, όπως η TicketServices και η TicketMaster. Το Φεστιβάλ Αθηνών δεν τους δίνει τη δυνατότητα της ελεύθερης επιλογής επειδή επιθυμεί, χρόνια τώρα, να έχει μία στάνταρ εταιρεία για τα εισιτήρια για όλες τις εκδηλώσεις του. Οχι την ίδια κάθε φορά, όχι τη Viva δηλαδή, αλλά και την TicketServices (πριν από δύο χρόνια) ή την TicketMaster (πριν από τέσσερα χρόνια). Αποτελεί πάγια πολιτική του.

«Το Φεστιβάλ πραγματοποιείται κατ’ έτος με επιμέλεια και ευθύνη της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε και οι όροι υλοποίησης των καλλιτεχνικών δρώμενων και της συνεργασίας με τους παραγωγούς τους καθορίζονται συμβατικά και τηρούνται με αυστηρότητα» απάντησε στον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων ο δικηγόρος του Φεστιβάλ, Νικόλαος Θεοδωρόπουλος. Και συνεχίζει: «Σε αυτούς τους όρους εντάσσεται και η διαχείριση εισιτηρίων των καλλιτεχνικών παραστάσεων, η οποία ανέκαθεν ήταν και εξακολουθεί να είναι ενιαία, με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία του θεσμού. Οι όροι συνεργασίας, ιδίως δε αυτοί που αφορούν στη διαχείριση εισιτηρίων, συνιστούν ουσιώδεις όρους, οι οποίοι δεν επιδέχονται μεταβολών και τροποποιήσεων και παγίως γίνονται απαρέγκλιτα δεκτοί από τους αντισυμβαλλόμενους της “Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε”».

Σύμφωνα τώρα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, «δεν είναι θεμιτή η επιβολή περιορισμών στην αρχή της ελευθερίας των συμβάσεων και της αυτονομίας της ιδιωτικής βούλησης που προϋποθέτει η ελευθερία της επιχειρηματικής δράσης. Το “Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.” επέλεξε να συνεργασθεί αποκλειστικώς με την εταιρεία “VIVA Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Α.Ε.” για την τρέχουσα περίοδο. Αυτή η επιλογή όμως πρέπει να αφορά στις δικές του παραγωγές και όχι εκείνες ανεξάρτητων διοργανωτών που μισθώνουν τους χώρους του Φεστιβάλ. Μάλιστα, η εν λόγω διαπίστωση επιτείνεται από το γεγονός ότι η αποκλειστική συνεργασία της “Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.” με τη VIVA αποτελεί αντιστάθμισμα χορηγίας της δεύτερης στην πρώτη. Ομως, από την εν λόγω χορηγία δεν ωφελούνται οι ανεξάρτητοι διοργανωτές μέλη του Συνδέσμου, συνεπώς δεν υπέχουν καμία υποχρέωση επιλογής της συγκεκριμένης χορηγού για τη διαχείριση των εισιτηρίων της εκδήλωσης που διοργανώνουν».

Οι διοργανωτές τονίζουν πως δεν έχουν πρόβλημα με τη Viva, άλλωστε πολλά μέλη του συνδέσμου συνεργάζονται αρμονικά μαζί της. Το Φεστιβάλ Αθηνών δεσμεύτηκε ότι θα συζητήσει με τη Viva ώστε να πετύχει καλύτερους όρους για τις συναυλίες που θα φιλοξενηθούν στο πρόγραμμά του. Και υποστηρίζει πως θέλει να έχει έναν αποκλειστικό φορέα ticketing και για λόγους πρακτικούς, παράδειγμα για να υπάρχει ενιαίο και σταθερό περιβάλλον στο σάιτ του οργανισμού για την αγορά των εισιτηρίων ή για να λύνονται πιο εύκολα και πιο άμεσα όποια τεχνικά προβλήματα προκύπτουν. Ο σύλλογος των διοργανωτών θεωρεί αστείες αυτές τις δικαιολογίες και ομολογώ πως έχει δίκιο. Οσοι ξέρουν από συναυλίες γνωρίζουν πως τέτοια ζητήματα λύνονται με ένα απλό λάπτοπ. Από την άλλη, η αλήθεια είναι πως το Φεστιβάλ Αθηνών προσφέρει μεγάλη διαφήμιση στις παραστάσεις που φιλοξενεί ενώ δίνει κι ένα ποσοστό εισιτηρίων, περισσότερο από 25%, από φυσικά σημεία πώλησης, πράγμα το οποίο είναι προς όφελος των διοργανωτών.

Το ίδιο άλλωστε γίνεται και σε άλλους χώρους, όπως το Μέγαρο Μουσικής, υποστηρίζουν από το Φεστιβάλ. Κι εκεί υπάρχει αποκλειστικός φορέας ticketing. Και σε αυτό έχουν απάντηση οι διοργανωτές: στο Μέγαρο Μουσικής η χρέωση για τα εισιτήρια είναι δωρεάν. Επιβάλλει μεν εταιρεία ticketing αλλά απορροφά την προμήθεια.

Από πέρυσι και η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων (η οποία θα διαχειριστεί μελλοντικά και τον Λυκαβηττό) θέλει να επιβάλει αποκλειστική συνεργασία των διοργανωτών με τη Viva. Ο ΠΣΔΠΕ θα εξαντλήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά του προκειμένου να έχει την ελευθερία της επιλογής οποιασδήποτε εταιρείας πώλησης εισιτηρίων επιθυμεί. Και καλά το Φεστιβάλ Αθηνών, προσφέρει πολλά στους διοργανωτές, χώρια ότι αγοράζει το ίδιο πολλές παραγωγές τους, η Τεχνόπολη που απλώς νοικιάζει τον χώρο τι δουλειά έχει να τους ζητάει να συνεργαστούν με συγκεκριμένες εταιρείες; Από πού κι ώς πού;

Στην προχθεσινή συνέντευξη Τύπου της κ. Ευαγγελάτου η πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων Κατερίνα Σταματάκη τοποθετήθηκε δημοσίως ζητώντας και την παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού - οι διοργανωτές το έχουν ενημερώσει ήδη αλλά δεν πήραν ποτέ απάντηση. Δεν μας εκπλήσσει...

BREAKING MUSIC