Ο Ανδρέας Πολυζωγόπουλος μιλάει στο Loaded για τις συναυλίες του στο Half Note

Δύο άχαστα live!

BREAKING
 

Δύο άχαστα live!

 

Συνέντευξη στον Δημήτρη Κανελλόπουλο

Αυτό το διήμερο λοιπόν, Τρίτη και Τετάρτη, στο Half Note Jazz Club, έχουμε δύο βραδιές που θα ευχαριστήσουν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς φίλους της τζαζ. Ο τρομπετίστας και συνθέτης Ανδρέας Πολυζωγόπουλος παρουσιάζει το νέο του άλμπουμ «Petrichor», μαζί με τον Πέτρο Κλαμπάνη στο κοντραμπάσο και τον Wajdi Riahi στο πιάνο. «Όταν παίξαμε για πρώτη φορά, κάποια κομμάτια μου με τον Πέτρο Κλαμπάνη ένιωσα αμέσως πως έπρεπε να ηχογραφήσω αυτή τη μουσική μου μαζί του», λέει για το άλμπουμ ο Ανδρέας Πολυζωγόπουλος. «Στις Βρυξέλλες έπαιζα με τον Τυνήσιο πιανίστα Wajdi Riahi κι έτσι δημιουργήθηκε το τρίο».

Τι θα ακούσουμε στο Half Note;

Θα είμαστε στο αγαπημένο μου cub το διήμερο αυτό που είναι και τα γενέθλιά μου. Φροντίζω κάθε χρονιά να παίζω στα γενέθλιά μου για να περνώ με μουσική και πολλούς φίλους αυτή την μέρα. Περιμένω πως και πως λοιπόν να ξαναπαίξουμε με τον Πέτρο και τον Wajdi και να παρουσιάσουμε για πρώτη φορά το Petrichor, μετά την κυκλοφορία του. Θα παίξουμε τα κομμάτια του άλμπουμ και διασκευές δύο κομματιών που λατρεύω. «Το Μινόρε της Aυγής» και το «You and the Night and the music».

Στο άλμπουμ δεν χρησιμοποιείτε ντραμς και το τονίζετε αυτό, όπως βλέπουμε. Είναι τόσο σημαντικό;

Σε πολύ κόσμο φαίνεται αρκετά ιδιαίτερο και στέκονται σ’ αυτό. Για μένα είναι πολύ φυσικό γιατί  έχω συμμετάσχει σε πολλά άλμπουμ χωρίς τύμπανα. Τα τελευταία δύο χρόνια για παράδειγμα έχω ηχογραφήσει τουλάχιστον πέντε. Ίσως δεν είναι το πιο κοινό line up αλλά αν κοιτάξει κάποιος πιο προσεκτικά στη δισκογραφία της τζαζ θα ανακαλύψει πολλά «drumless albums».

Για πες μας μερικά...

Αρκετοί από τους αγαπημένους μου δίσκους όπως το Beyond the Missouri Sky (Haden-Metheny), το Thimar (Anouar Brahem), το PAF Trio - Live in Kapodistria (Fresu/Salis/Di Castri) και πολλά άλλα είναι  χωρίς ντραμς. Επίσης, είμαι μεγάλος φαν του Chet Baker o οποίος την τελευταία δεκαετία της ζωής του προτιμούσε να παίζει χωρίς ντραμς. Έχοντας παίξει τις συνθέσεις του Petrichor με διάφορους ντράμερ, αποφάσισα τελικά να ηχογραφήσω το άλμπουμ χωρίς τύμπανα γιατί με τον Πέτρο και τονWajdi μπορώ να φανταστώ όλους τους ρυθμούς που έχω στο μυαλό μου. Επίσης χρησιμοποιούμε όλοι κάποιες ανορθόδοξες τεχνικές στα όργανα μας για να παράγουμε ήχους κρουστών και το βρίσκω αυτό δημιουργικό και ιδιαίτερο. Και για τις δύο συναυλίες στο Half Note...


Πώς ξεχωρίζει η τζαζ από χώρα σε χώρα;

Όπως και άλλα μουσικά είδη, επηρεάζεται από την παραδοσιακή μουσική της κάθε χώρας. Τ’ ακούσματα που έχουν οι μουσικοί μεγαλώνοντας, μπλέκονται με την «παραδοσιακή» γλώσσα της τζαζ. Επίσης επηρεάζεται από την καθημερινότητα, τον τρόπο ζωής στο κάθε μέρος, γι’ αυτό και διαφέρει πολύ ο ήχος της ΝεοΥορκέζικης σκηνής σε σχέση με τη σκηνή του Όσλο για παράδειγμα. Εντελώς διαφορετικοί οι ρυθμοί της ζωής, αντίστοιχα και της μουσικής. Οι Ιταλοί έχουν τεράστια παράδοση με το τραγούδι και την όπερα και γι’ αυτό μουσικοί όπως ο Enrico Rava, ο Enrico Pieranunzi, o Paolo Fresu παίζουν μια πιο «μελωδική» τζαζ. Αρκετοί Γάλλοι μουσικοί παίζουν μια πιο «εγκεφαλική» τζαζ, επηρεασμένη από τους σύγχρονους Γάλλους συνθέτες. Επίσης σε χώρες όπως η Ολλανδία, που δεν υπάρχει ουσιαστικά παραδοσιακή μουσική, υιοθέτησαν και εξέλιξαν πολύ πιο γρήγορα τη τζαζ σε σχέση με την Ελλάδα.

 

 

 

BREAKING MUSIC